۱۳۹۲ اسفند ۱۲, دوشنبه

بازهم حكمى ناعادلانه براى يك فعال دانشجويى كه هيچ جرمى مرتكب نشده است

مريم شفيع پور به هفت سال زندان محكوم شد

مریم شفیع پور،فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به هفت سال زندان تعزیری محکوم شد.

مريم شفیع پور به جرم "تبلیغ، اجماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران٬ امضا بیانیهها و همکاری با سایتهایی که قاضی آنها را غیر مجاز نامید" محکوم به زندان شده است.

به گزارش سایت کلمه، یکی از اعضای خانواده ی شفیع پور در خصوص وضعیت این زندانی در دوران بازداشتش گفت: "با تمام شکنجه ها و اذیت هایی که در زندان شده بود، او را کتک زده بودند، که در پرونده هم موجود است، به هیچ فعالیت غیر قانونی که مد نظر بازجو ها بود اعتراف نکرده است. هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و تنها آنها در پی گرفتن اعتراف دروغ از مریم هستند."

یک منبع آگاه در خصوص آزار واذیت این دانشجو در دوران بازجویی پیشتر به سایت کلمه گفته بود: "بازجو در بخشی از پرونده مریم نوشته که به طور ناخودآگاه خواسته به صندلی مریم لگد بزند که به کمر و پهلوی او خورده است. خود مریم در ملاقات های کابینی پس از آنکه دوران بازجوییش تمام شده به خانواده اش گفته که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ولی خانواده از ترسشان که مبادا وضعیتش بدتر شود اطلاع رسانی نکردند."
مریم شفیعپور، پنجم مردادماه امسال و پس از حضور در دادسرای شماره دو شهید مقدس در زندان اوین، به دستور بازپرس این شعبه بازداشت شد و بیش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند، او از روز هشتم مهرماه به بند زنان این زندان منتقل شد.
این دانشجوی اخراجی رشتهی مهندسی کشاورزی دانشگاه بینالمللی قزوین، اولین دانشجوی بازداشت شده پس از انتخاب شدن حسن روحانی به ریاست جمهوری است.

مریم شفیعپور در سال ۸۹ نیز از سوی دادگاه انقلاب قزوین به خاطر فعالیتهای دانشجویی و وبلاگنویسی به زندان محکوم شده بود.

وی از جمله اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در جریان انتخابات مناقشهبرانگیز خردادماه سال ۸۸ بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر