۱۳۹۲ آبان ۲۲, چهارشنبه

تعداد اعدامها به نسبت مدت مشابه سال قبل که احمدی نژاد در قدرت بود، دو برابر شده است

لغو اعدام در نظامهای توتالیتر و بنیاد گرا تاکتیک نیست استراتژیست 

جواد ظریف: در ایران کسی به دلایل سیاسی اعدام نشده! محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه با روزنامه فرانسوی زبان لوموند که روز پنجشنبه ۷ نوامبر منتشر شده، در پاسخ به خبرنگار این روزنامه که از او پرسیده: “آقای روحانی در دوره تبلیغات انتخاباتی شان وعده دادند که وضعیت حقوق بشر را بهبود بخشند. اما همچنان زندانی سیاسی و اعدام وجود دارد”، گفته که “هیچ کس در ایران به دلایل سیاسی اعدام نشده است و قوه قضائیه ما مستقل است.” ادعایی مشابه با اظهارات صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران که ۴ اردیبهشت، وجود اعدام سیاسی در ایران را “کذب محض” خواند.

تعداد اعدامها به نسبت مدت مشابه سال قبل که احمدی نژاد در قدرت بود، دو برابر شده است

به گفته شیرین عبادی، قاضی سابق، حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل، تعداد اعدام ها در ایران از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران، به نسبت مدت مشابه سال قبل که محمود احمدی نژاد در قدرت بود، دو برابر شده است. او همچنین گفت تقریبا تمامی فعالان مخالف که پیش از انتخاب او زندانی شده بودند، هنوز هم در زندان هستند.
شیرین عبادی به آمار فدراسیون بین المللی حقوق بشر اشاره کرد که به گزارش این نهاد، بیش از ۲۰۰ نفر از جمله چهار فرد زیر سن قانونی بین ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳ (بیست و چهارم خرداد ماه) تا ۱ اکتبر ۲۰۱۳ (نه مهر ماه) اعدام شده اند. او گفت این آمار دو برابر مدت مشابه سال ۲۰۱۲ است.
شیرین عبادی توجه جهان به پرونده اتمی ایران را دلیل آنچه وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران خواند، توصیف کرد.
این در حالی است که تنها در ۱۰ روز گذشته، تعدادی  از هم میهنانمان توسط ضحاکان زمان، در لوای دولت منتصب حاکمیت ولایت فقیه به دار آویخته شده اند، در ارومیه ، حبیب الله گلپری پور جوان بُرنای کُرد ایرانمان را چه ناجوانمردانه بر طناب دار به قتل رسانند.

حاکمیت ظالم جمهوری اسلامی در مقابل هفده مرزبان جانباخته وطن که قربانی مزدوران جیش العدل شدند، زندانیان بلوچ کشورمان را به اتهام بی پایه و اساس «مُعاند» به قتل عمد می رساند. 
قتل فرزند بلوچ قتل یکایک فرزندان ما در خراسان و یزد و کرمان و گیلان و ایلام است.  

در سقز شهر پهلوان پرور کشورمان، هم میهن و فرزند کُرد ایرانزمین، شیرکو معارفی را بدون برگزاری دادگاهی عادلانه به قتل می رسانند

بنده دقیقا روی صحبتم به اقای روحانی و نقد عملکرد ایشان از ابتدای بدست گیری سکان دولت بر همین موضوع است از ابتدای ماه محرم تاکنون ۴ اعدام آنجام شده است درست است که بخش گسترده ای از هامیان اقای روحانی مسولیت این اعدام ها را متوجه شخص آقای خامنه ای می دانند اما بنده کاملا با این موضوع مخالفم .
در ابتدا ذکر این موضوع خالی از لطف نیست که اعدام در چه زمانی نجام شده است در ماه حرام که در دیدگاه فقه شیعه و حتی اهل سنت ریختن خون در این ماه حرام است إ
از سوی دیگر اقای روحانی با وعده تغییر و باز کردن قفل حصر و زندان و تغییر سیاست یک بام و دو هوا به روی کار امدند پس چگونه است که این اتفاقات در کنار گوش ایشان میافتد اما ایشان هیچگونه اظهار نظری نمیکنند حتی وزیر ایشان از عدم وجود زندانی سیاسی و اینکه هیچ زندانی سیاسی در ایران اعدام نمی شود سخن گفته است
این سیاست یک بام دو هواست حداقل کاری که ایشان میتوانستند انجام دهند اقدامی مشابه ترک مراسم عزاداری دیروز بود که فعالان حزبالله میگویند حسن روحانی مراسم نخستین شب عزاداری برای امام سوم شیعیان که همهساله از سوی علی خامنهای در حسینیه «امام خمینی» برگزار میشود را نیمهکاره ترک کرده است.
 شامگاه دوشنبه (۲۰ آبان) هنگام ورود آقای روحانی به حسینیه «امام خمینی» حاضران در حضور علی خامنهای شعار «مرگ بر آمریکا» و «هیهات منالذله» سر دادهاند ، روحانی پس از آغاز مداحی مهدی سلحشور٬ این مراسم را ترک کرده است.
ترک کردن مجلس عزاداری توسط دکتر روحانی اقدام بجا و درستی است که ایشان انجام دادند و به اقای خامنه ای فهماندن دوره باتوم و سیاست چماق رو به پایان است .
اما گرفته شدن جان بیگناهانی که حتی  در دادگاه علنی و عادل محاکمه نشده اند و سکوت اقای روحانی یکی از موارد مهم است که باید به ان توجه شود
امار اعدام ها از ابتدای دولت روحانی تا ابان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر