۱۳۹۲ آذر ۲, شنبه

دکتر محمد حسن یوسفپور سیفی، علیرغم وضعیت وخیم جسمانی مجبور به اعتصاب غذا شدند


وقتی فریاد میزند اما نمیشنوند…
وقتی بیداد، بر سرش بیداد میکند…
او را چاره کدام است؟
او هم غذا نمیخورد…
او یک زندانی ست که برای عقیدهاش میان بندها کشاندهاند. زندانی از حق میگوید، زندانبان منکر حق میشود؛
زندانی میگوید غذای من این ناحقی نخواهد بود، و لب به غذا میبندد.

باز باید بنویسیم از یک بیغذایی دوباره، این بار از دکتر محمد حسن یوسفپور سیفی. او نیازمند درمان است. جایگاه او نه میان زندان و زندانبانان بلکه میان بیمارستان و طبیبان است

پیش از این در آبان ماه، گزارش داده بودیم(این روزهای ایران: زندانیان بیمار/ وضعیت وخیم مهندس هوتن دولتی و دکتر محمد حسن یوسفپور در زندان اوین) که دو تن از زندانیان بند 350 اوین یعنی مهندس هوتن دولتی و دکتر محمد حسن یوسفپور از وضعیت وخیمی در زندان اوین رنج میبرند و همچون دیگر دهها زندانیان بیمار نیازمند مداوا اند. و امروز متأسفانه باید خبر دهیم که یکی از آن بیماران یعنی دکتر محمد حسن یوسفپور سیفی برای درخواست حق مداوای خود از روز جمعه اول آذر ماه، به اجبار دست به اعتصاب غذا برده است.
حال او وخیم است. او نیازمند دوا و مداواست اما چارهای جز اعتصاب غذا نیافته است…
دکتر محمدحسن یوسفپور سیفی

آنطور که میدانید چهار تن از زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین به بیماران زندانی و عدم انتقال آنان به مراکز درمانی مناسب راهی را جز انتخاب اعتصاب غذا نیافته اند.
عبدالفتاح سلطانی، امیرخسرو دلیرثانی، مهدی خدایی و سعید مدنی، زندانیان سیاسی که از روز شنبه 11 آبان اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند عصر روز یکشنبه(19 آبان) به این اعتصاب غذای اعتراضی پایان دادند.
عبدالفتاح سلطانی، امیرخسرو دلیرثانی، مهدی خدایی سعید مدنی در اعتصاب غذا

عبدالفتاح سلطانی، امیرخسرو دلیرثانی، مهدی خدایی سعید مدنی در اعتصاب غذا

به گزارش کلمه، عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیر ثانی، سعید مدنی و مهدی خدایی  در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار که نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارند و عدم توجه مسئولین زندان به وضعیت وخیم آنان دست به اعتصاب غذا زده اند. اعتصاب کنندگان خواسته اند که بیماران محبوس به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شده و بتوانند از حق مرخصی درمانی بهره مند شوند.

این زندانیان تاکید کرده بودند براي شنیده شدن صدای زندانیان مظلوم بیمار، اعتصاب غذا کرده اند و نسبت به مداخله نهادهای امنیتی غیر مسئول در امور درمان زندانیان، عدم حضور پزشکان متخصص در زندانها، روند طولانی و غیر قابل پیش بینی برای اعزام بیمارانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، اجبار بیماران به پوشیدن لباس مخصوص و زدن دستبند و پابند برای اعزام به مراکز درمانی و مواردی دیگر از این دست معترضند.

در این مدت شخصیت ها و فعالان سیاسی و مدنی و همچنین تعدادی از زندانیان سیاسی و خانواده زندانیان سیاسی در پیام هایی از آنان خواسته بودند که با پایان دادن به اعتصاب غذای خود دوستان و خانواده را از نگرانی در آورند، زیرا که صدای اعتراضشان شنیده خواهد شد.

به نقل از وبلاگ نامه اي به يك ازاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر