۱۳۹۲ آذر ۱۴, پنجشنبه

وكيل امير حكمتي اجازه دسترسى به پرونده موكلش را ندارد

وکیل امیر حکمتی اجازه دسترسی به پرونده موکلش را ندارد/ ضرب وشتم فراهی شاندیز توسط زندانیان عادی


آخرین اخبار زندان اوین -

 

به گزارش جرس، وکیل امیر حکمتی اجازه دسترسی به پرونده موکلش را ندارد. محسن یزدی صمدی وکیل امیر حکمتی به موکل خود گفته است دادستانی تهران و مشخصا دادسرای اوین اجازه دسترسی و مطالعه پرودنده را به وی نمیدهد تا موضوع اعاده دادرسی این زندانی را پیگیری کند. امیر میرزا حکمی مرداد ماه امسال در خواست اعاده دادرسی برای پرونده خود را داده است تا نسبت به حکم ده سال خود اقدامی کرده باشد. امیر حکمتی سال ٩٠ در ورود قانونی با مجوز حافظ منافع ایران در واشنگتن برای دیدار با خانواده به ایران سفر کرد که متهم و بازداشت شد.

میرزا حکمتی پس از آنکه در یک برنامه تلویزیونی اعتراف کرد که ماموریت جاسوسی داشته است ابتدا به اعدام و سپس در تجدید نظر به ده سال حبس محکوم شد. این زندانی گفته است اعترافاتش تحت اجبار و در خانه امن اطلاعات اخذ شده است و به وی قول داده اند که چنانکه مقابل دوربین تلویزیون مطالب مورد نظر بازجویان را ارائه کند آزاد خواهد شد.

حسین یزدی صمدی وکیلی بود که از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب برای دفاع به میرزا حکمی معرفی شد و این وکیل دادگستری در پی اعتراض موکل خود که چرا روند رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی اش طولانی شده میگوید دادسرای شهید تقدسی بارها و بارها با درخواست وی برای مطالعه پرونده مخالفت کرده است.

وکیل مزبور پیش تر نیز به خانواده حکمتی گفته بود که پرونده موکلش سیاسی است. و آمریکا باید ٢ ایرانی بازداشتی را آزاد کند . تا میرزا حکمی در مقابل این آزادشدگان آزاد شود.

مهدی فراهی شاندیز زندانی سیاسی بند ٨ اوین

جرس همچنین گزارش داده است که چندی پیش طی یک درگیری صوری در بند ٨ اوین زندانی سیاسی مهدی فراهی شاندیز از سوی یک زندانی مالی سپاه قدس که بخاطر اختلاس در زندان بسر میبرد مورد ضرب و شتم قرار میگیرد که منجر به آسیب دیدگی چشم راستش شده و بعد از درگیری از طرف مامورین با دستبند و پابند به مکان خارج از بند میبرند و او را آویزان میکنند و به شدیدترین شکل مورد ضرب و شتم قرار میدهند و با شلنگ بر روی بدنش آب می پاشند. در اثر این ضرب و شتم لکه سیاهی در چشم راست وی پیدا شد که بینایی او را به خطر انداخته است. مهدی فراهی به ٣ سال حبس از سوی شعبه ١٥ صلواتی محکوم شده است.

 

وضعیت بحرانی رونقی ملکی

حسین رونقی ملکی، به گفته خانواده اش، بار دیگر به علت مشکلات جسمی در معرض خطر قرار گرفته؛ مادر او می گوید که وضعیت فرزندش خیلی بدست، خون او غلیظ شده، طحالش بزرگ شده، خونریزی معده و کلیه و عفونت مثانه دارد وضربان قلبش هم منظم نیست.

 

به گزارش روز، زلیخا موسوی خواستار مرخصی استعلاجی فرزندش برای درمان است. پدر این وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر هم با هشدار نسبت به وضعیت سلامتی فرزندش می گوید: قانون برای همه است. چه رئیس جمهور، چه رئیس قوه قضائیه، چه کارمند، چه کارگر و همه مردم. همیشه می گویند مردم به قانون احترام بگذارند اما خودشان نمی گذارند. خودشان کوچکترین مریضی می گیرند می روند خارج از کشور درمان میکنند. برای فرزند من در همین جا هم اجازه درمان نمی دهند. نهایت بعد از کلی پی گیری و رفت و آمد و التماس و.. میگذارند بیاید برای درمان و چند روز بعد می برند زندان، دوباره کلیه هایش عفونت می کند و می دهند دست بنده. کجای قانون این را گفته؟

از طرف دیگر، به گزارش جرس، یک هفته است که گاز بند ٨ اوین قطع می باشد و زندانیان سیاسی نه گرما دارند و نه شوفاز و نه میتوانند غذا درست کنند.

در گزارشی دیگر، وزارت اطلاعات با درخواست ملاقات ٦ زندانی کرد محکوم به اعدام مخالفت کرده است.


از دیگر اخبار زندان اوین، گزارش شده است که اعتصاب غذای زندانی سیاسی حسن یوسفی و اسماعیل برزگری همچنان ادامه دارد و وضعیت داود اسدی زندانی سیاسی بد است و با مرخصی او موافقت نشده است و گفته اند پزشگ قانونی باید موافقت کند.

 اسدی زندانی امنیتی بند ٣٥٠ اوین متولد ١٣٤٧ کارمند وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هوا فضا و صنایع موشکلی و حضور در جبهه های جنگ ٨ ساله و از جانبازان جنگ در مناطق شلمچه و شادگان است.وی متاهل داری یک فرزند پسر است که فرزندش بعد از دستگیری وی دانشگاه را رها کرده و برای تامین معاش خانواده کار میکند. اسدی در ١٢ آذر ٩١ در ساعت پنج و نیم صبح به هنگام رفتن به محل کار توسط چند مامور وزارت دستگیر و با کشاندن و دستبند به محل نامعلومی منتقل میشود. که ٤٢ روز را در سلولهای انفرادی گذرانده و فشارهای بسیاری به او وارد شده است. به گفته خودش اتهامات که ساخته ذهن بازجویان بوده به وی دادند . وی در ٢٥ دی ٩١ وارد بند ٣٥٠ شده و در دادگاه انقلاب شعبه ٢٦ به اتهام اجتماعی و تبانی محکوم به دو سال حبس تعزیری شده است.

 

مخالفت مقامات با مرخصی پیمان کاسن نژاد

با گذشت بیش از دو سال از حبس تعزیری پیمان کاسن نژاد، دادستانی تهران و وزارت اطلاعات با مرخصی این زندانی سیاسی موافقت نکرده اند .

 

به گزارش جرس، پیمان کاسن نژاد شهريور 90 در توسط ماموران وزارت اطلاعات در بندر انزلی بازداشت شد . وی پس از بازداشت به بند 209 وزارت اطلاعات منتقل و هشت ماه در آنجا در بازداشت به سر برد .

وی در ابتدا و در دوران بازپرسی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و نصب و راه اندازی تجهیزات ماهواره ای مورد بازجویی قرار گرفت ، اما به هنگام محاکمه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضي صلواتي به یک باره بدلیل امتناع از همکاری با وزارت اطلاعات با اتهام جاسوسی برای اسراییل و نصب و راه اندازي تجهيزات ماهواره اي روبرو شد و در نهایت به ۳ سال حبس تعزيري و سیصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم گشت .


پدر و مادر پیمان کاسن نژاد که از زمان دستگیری وی تا به حال دچار مشکلات جسمی و روحی فراوانی شده اند می گویند : پیمان بدلیل مخالفت دادستانی و وزارت اطلاعات از آنها خواسته است تا از مراجعه به دادستانی تهران برای دریافت ملاقات حضوری خودداری کنند و برای ملاقات وی نیز به زندان اوین نیایند .

 

دادستانی تهران و وزارت اطلاعات در صورتی با مرخصی وی مخالفت می کنند که وی از بیماری رنج می برد و حتی مجوز اعزام برای درمان در بیمارستان خارج از زندان برای او صادر نمی گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر