۱۳۹۲ آذر ۱۴, پنجشنبه

سعيد عابدينى به مرگ از سوي زندانيان رجايي شهر تهديد شد

همسر سعید عابدینی، کشیش ایرانی- آمریکایی تبار که به هشت سال زندان محکوم شده است با اظهار اینکه همسرش هم اکنون در بند مجرمان خطرناک زندان رجایی شهر کرج به سر می برد به کمپین بین المللی حقو ق بشر در ایران گفت که همسرش بارها از سوی هم بندی هایش تهدید به مرگ شده است. همسر این کشیش ایرانی- آمریکایی گفت نه تنها همسرش را علیرغم درخواست های متعدد آزاد نکرده اند بلکه با انتقالش به بند مجرمان خطرناک امنیت جانی او را نیز حذف کرده اند.

همسر سعید عابدینی،  کشیش ایرانی- آمریکایی تبار که به هشت سال زندان محکوم شده است به کمپین بین المللی حقو ق بشر در ایران گفت این کشیش بارها از سوی هم بندی هایش با چاقو تهدید به مرگ شده و امنیت جانی ندارد. این کشیش در آخرین ملاقات کابینی خود به خانواده اش گفته است که هر روز با چاقو از سوی زندانیانی که عمدتا محکوم به اعدام هستند تهدید به مرگ می شود.

این کشیش ایرانی به دلیل انتقاد از وضعیت زندان اوین در تاریخ ۱۲ آبان ماه به بند زندانیان خطرناک زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و تا کنون علیرغم پیگیری های خانواده اش، مسولان با انتقال او به بند دیگر موافقت نکردند. همسر این کشیش به کمپین گفت: «تقاضای ما آزادی سعید بود اما حالا می بینیم او را به میان زندانیان خطرناک فرستاده اند. هر لحظه ما و خودش با نگرانی و ترس طی می شود.»

سعید عابدینی، نوکیش مسیحی ایرانی ـ آمریکایی تبار پس از تغییر مذهب در سال ۱۳۸۵ از ایران به آمریکا رفت و در مهرماه ۱۳۹۱ برای «بازدید از خانواده و تاسیس یک پرورشگاه» به ایران برگشت که در منزل پدریش دستگیر شد. او در بهمن ماه همان سال به اتهام تشکیل کلیسای خانگی در ایران به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۸ سال زندان محکوم شد. دادگاه تجدید نظر عینا این حکم را تایید کرده است. این زندانی عقیدتی در تاریخ ۱۲ آبان ماه به طور ناگهانی و بی دلیل به بند زندانیان خطرناک زندان رجایی شهر منتقل شد.

خانم عابدینی با اظهار اینکه همسرش در بند زندانیان خطرناک امنیت جانی ندارد، به کمپین گفت: «سعید به پدرش گفته که هر چه مواد غذایی از فروشگاه زندان می گیرد با تهدید چاقو به زندانیان دیگر می دهد. سعید گفته بارها شب ها از خواب بیدار می شود و می بیند زندانیان دیگر بالای سرش هستند و می خواهند که کیف او را بردارند. سعید هر روز و شب دچار ترس و استرس است به خصوص که در دعواهای که پیش آمده چندین بار دیده زندانیان با چاقو یکدیگر را زده اند و زندانبان ها هم دخالتی نکرده اند.»

نغمه عابدینی با اشاره به آخرین ملاقات خانواده همسرش با او در زندان رجایی شهر گفت: «دوشنبه ۱۱آذر ماه پدر سعید او را در زندان ملاقات کرده است. سعید به دلیل وضعیت بد بهداشتی بند دچار شپش شده و همچنین خونریزی معده و عفونت ادارش تشدید پیدا کرده اما ماموران زندان از گرفتن داروهای او خودداری می کنند. در واقع از روز ۱۲ آبان ماه که به طور ناگهانی از زندان واین به زندان رجایی شهر منتقل شد هر هفته پدر سعید داروهای او را به مسولان زندان می دهد تا به او بدهند اما آنها قبول نمی کنند. پدرش می گفت حال جسمی سعید خیلی بد است.»

همسر کشیش ایرانی زندانی در خصوص اینکه آیا خانواده اش برای خروج او از بند مجرمان خطرناک درخواست داده اند، گفت: «بارها پدر سعید برای انتقال او به بند دیگر به مسولان التماس کرده حتی زندانیان بند سیاسی رجایی شهر هم تقاضای انتقال او را به بند خودشان داده اند اما پاسخ مسولان به پدر سعید این بوده که او باید تا آخرین روز حبسش در این بند بماند.»

نغمه عابدینی در خصوص علت انتقال ناگهانی همسرش به زندان رجایی شهر و موافقت نکردن با جا به جایی او گفت: « روز ۹ آبان ماه آیت الله ایروانی، استاد اسلام شناسی دانشگاه واشنگتن دی سی از  سعید در زندان اوین ملاقات کرد. راستش ما نمی دانیم که چطور اجازه ملاقات به این آیت الله داده شده چون تا ب آن لحظه هیچکسی جز خانواده حق ملاقات با سعید را نداشت. در این ملاقات آیت الله ایروانی درباره مشکلات سعید در زندان پرسیده است و سعید هم از وضعیت نابسامان زندان، خودش و هم بندی هایش گفته است. پس از این دیدار او را در تاریخ ۱۲ آبان ماه برای تنبیه به زندان رجایی شهر منتقل کردند. ما فکر می کنیم می خواستند او را تنبیه کنند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر