۱۳۹۲ خرداد ۳۱, جمعه

اردشیر امیرارجمند: رفع حصر هیچ دردسری برای حکومت ندارد و به نفع همگرایی در کشور است

مشاور میرحسین موسوی تاکید می‌کند که رای مردم به حسن روحانی یک "نه" بزرگ به سیاست‌های تا کنونی بوده است و یکی از این سیاست‌ها نیز امنیتی کردن چهره کشور بود. وی نتیجه می‌گیرد که اگر قرار به تغییر باشد این چهره امنیتی نیز باید تغییر کند و یکی از نشانه‌های آن نیز رفع حصر از سران جنبش سبز خواهد بود....

مشاور ارشد میرحسین موسوی می‌گوید با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، پرسش اصلی این است که چرا آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد همچنان در حصر هستند؟ او می‌گوید هیچ دلیلی برای ادامه این حصر نمی‌بیند.
اردشیر امیرارجمند مشاور موسوی در گفت و گو با خبرگزاری آلمان می‌گوید هیچ دلیلی برای ادامه حصر این سه تن نمی‌بیند. او معتقد است ادامه حصر این سه تن نه تنها سودی برای کسی ندارد بلکه مشخصا برای آقای روحانی، احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای مضر است.
آقای امیرارجمند می‌گوید: «آقای روحانی وقتی که بخواهند کارشان را آغاز کنند، حتماً باید با آرامش بیشتری باشد و این مسئله‌ای است که می‌تواند موجب التهاب در کار ایشان شود. آقای احمدی‌نژاد به‌هرحال دارند صحنه را ترک می‌کنند، علی‌رغم تمام تخلفاتی که انجام داده‌اند، همه‌ دلخوری‌هایی که مردم از ایشان دارند، حداقل باید تلاش کنند که در روزهای آخر قدری این چهره را ترمیم کنند. و قبل از هر کسی شکستن حصر برای آقای خامنه‌ای سود دارد که با آزاد کردن این سه نفر قدم اولی را که برداشته‌اند، ادامه دهند. در شرایط حاضر به صلاح امنیت ملی‌، به صلاح همبستگی ملی ‌و به صلاح چهره‌ بین‌المللی کشور است که هرچه زودتر این رفع حصر صورت گیرد».
مشاور میرحسین موسوی تاکید می‌کند که رای مردم به حسن روحانی یک “نه” بزرگ به سیاست‌های تا کنونی بوده است و یکی از این سیاست‌ها نیز امنیتی کردن چهره کشور بود. وی نتیجه می‌گیرد که اگر قرار به تغییر باشد این چهره امنیتی نیز باید تغییر کند و یکی از نشانه‌های آن نیز رفع حصر از سران جنبش سبز خواهد بود.
اردشیر امیرارجمند تاکید می‌کند که برای رفع حصر این سه تن، آقای روحانی به تنهایی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد بلکه او یکی از عناصر تعیین ‌کننده است که می‌تواند درباره این موضوع لابی کرده و قدم پیش بگذارد.
آقای امیرارجمند می‌گوید: «اگر قرار باشد عقلانیت بر سیاست کشور حاکم باشد و روندها و روش‌ها تغییر پیدا کند، اولین چیزی که باید تغییر کند این است».
سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید: همه می‌خواهند که کشور از این بن بست خارج شود
شورای مشورتی اصلاح طلبان در تازه‌ترین بیانیه خود ضمن تبریک به حسن روحانی، از رهبری و دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است تا زمینه رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد فراهم شود.
در این بیانیه از مقام‌های نظام خواسته شده که به «رییس جمهوری منتخب یاری کنند تا ضمن دلجویی از آسیب دیدگان رویدادهای ۸۸ و خانواده و بستگان آنان، نسبت به فراهم آوردن زمینه رفع حصر و محدودیت از حصرشدگان و زندانیان تلاش کنند».
اردشیر امیرارجمند، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید و مشاور ارشد میرحسین موسوی، در این باره به رادیو فردا گفت: این درخواست بخش عظیمی از مردم ایران است، به ویژه کسانی که علیرغم تمام ابهاماتی که برایشان وجود داشت و دلخوری‌هایی که داشتند، آمدند و رای دادند. همان طور که خود آقای روحانی هم گفت مردم «نه» گفتند به سیاست‌های امنیتی قبلی و نحوه اداره کشور و از جمله یکی از این موارد هم این حبس‌ها و زندانی‌هاست.
وی افزود: دیدیم هم که هر بار مردم فرصت اندکی پیدا کردند چه در حین برنامه‌های انتخاباتی آقای روحانی و حتی بعد از پیروزی، خواستار آزادی آقایان موسوی و کروبی شدند. لذا این خواست عمومی مردم است و اگر حکومت قبول کرده است که روشش را یک مقدار تغییر بدهد، بدین معنا که اجازه داد آقای روحانی که انتخاب مردم بود رییس جمهور شود، بهتر است این راه را ادامه بدهد و به خواست مردم گردن بگذارد و این افراد را آزاد کند، هم آقایان موسوی و کروبی و هم سایر زندانیان سیاسی را.
سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید تصریح کرد: این درخواست خیلی بزرگی نیست و هیچ دردسری هم برای حکومت ندارد و به نظرم می‌رسد که به نفع حکومت و به نفع همه است. به نفع همدلی و همگرایی برای آینده کشور است و در این میان کسی به دنبال انتقام گیری و انتقام کشی نیست بلکه همه می‌خواهند که کشور از این بن بست خارج شود. این راه خروج از بن بست است و به اعتقاد من بهتر است که به این ندای عقل گوش بدهند و این کار را انجام بدهند.
امیر ارجمند خاطرنشان کرد: به هر حال آقای روحانی هنوز رییس جمهور نیست ولی منتخب مردم است و افکار عمومی مردم را با خودش همراه دارد. همان طور که خودش هم گفت فضای امنیتی کشور با حضور مردم تا حدود زیادی تغییر پیدا کرده است. مسئله مهم این است که ما نشانه‌هایی از تغییر رویکرد حکمرانان را داریم می‌بینیم. اگر آقای روحانی از این پشتوانه مردمی‌اش استفاده کند می‌تواند تصمیم گیرندگان اصلی را قانع کند تا اینها را آزاد کنند.
او همچنین گفت: من فکر می‌کنم الان چیزی که از آقای روحانی انتظار می‌رود این است که از این توان و مشروعیت مردمی خودش استفاده کند و با استفاده از امکان روابطی که قبل از این با بسیاری از تصمیم گیرندگان اصلی داشته است، کاری کند که هر چه زودتر این اتفاق رخ بدهد. من فکر می کنم که آقای روحانی دارای چنین توانایی هایی است.
وی در پاسخ به سئوالی درباره درخواست رجا نیوز برای محاکمه موسوی و کروبی گفت: بی‌مبنا بودن استدلالات رجانیوز کاملا مشخص است. فردی که مورد حمایت آنان بوده شکست خورده. چهار سال هر چه دلشان خواست و هر تهمتی که خواستند، زدند. گفتند که جنبش سبز و اصلاحات پایگاه مردمی ندارد و امروز خلاف این ادعاها کاملا ثابت شده است. مشارکت مردم هم هیچ ارتباطی با تایید فرآیند انتخابات در سال ۸۸ ندارد و اتفاقا آنچه که امسال اتفاق افتاد، نحوه شمارش آراء، فرآیند اعلام نتایج و روند انتخابات کاملا نشان می‌داد که در انتخابات سال ۸۸ تقلب شده و کودتای انتخاباتی صورت گرفته بود.
امیر ارجمند گفت: برای بسیاری از افراد هم هیچگونه تردیدی در این مورد باقی نمانده است. افرادی هم که در این دوره در انتخابات شرکت کردند می‌خواستند به هر حال از یک فرصتی استفاده کنند و یک عمل دسته جمعی سیاسی معنا داری انجام بدهند و شرکت مردم در این انتخابات به معنای آن نیست که کسی گفته باشد انتخابات سال ۸۸ هیچ اشکالی نداشته است.
به گفته ی وی به هر حال اگر کسی می‌خواست آقایان موسوی و کروبی را محاکمه کند باید این کار را قبلا انجام می‌داد و هیچ فرآیند قانونی در این مورد طی نشده است. الان هم این حرف‌هایی که زده می‌شود هیچ کمکی به امنیت ملی کشور و همبستگی مردم نخواهد کرد و تنها می‌خواهد که بین مردم جدایی ایجاد کند.
وی در پایان گفت: آقایان انتخابات را باخته‌اند و دست‌شان از بعضی چیزها کوتاه است و دارند دنبال بهانه می‌گردند و اگر خودشان هم مقداری فکر کنند به این نتیجه می‌رسند که به صلاح خودشان هم هست که هر چه زودتر آقایان موسوی و کروبی آزاد شوند و این ظلم بی جهتی که اینها هم در آن شریک بوده اند، پایان بپذیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر