۱۳۹۲ مهر ۱۵, دوشنبه

ادامه مجسمه دزدی؛ تندیس حافظ را چه کسی بازگرداند؟!


یکشنبه, ۱۴ مهر, ۱۳۹۲

عده ای قصد دارند مفقود شدن تندیس حافظ را نتیجه ناهماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زیباسازی شهرداری اهواز و جانمایی اشتباه جلوه دهند اما این صحیح نیست و از نظر ما مجسمه به سرقت رفته بود. ...
در حالی که هنوز به پرونده مجسمه دزدی در تهران رسیدگی نشده است، روز گذشته یک مجسمه دیگر در اهواز ربوده شد.
به گزارش کلمه، اردیبهشت ماه سال ۸۹ خبر سرقت مجسمه‌های پایتخت سر و صدای زیادی به راه انداخت و همین طور به آمار این سرقت‌ها افزوده شد بدون این که کسی در این زمینه شناسایی شود. بر اساس اخبار اعلام شده هر یک از این مجسمه ها بین ۷۰ تا ۷۰۰ کیلو وزن دارند.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران پیگیری سرقت مجسمه ها را از مسئولیت‌های نیروی انتظامی می داند و گروه ویژه‌ای هم در پلیس آگاهی مأمور رسیدگی به موضوع سرقت‌های شده اما تاکنون خبری در مورد دستگیری یا یافتن نشان سارقان اعلام نشده‌است.
در همین حال روز گذشته حافظ از میدانی در اهواز ناپدید شد و مدیرعامل زیباسازی شهرداری اهواز در این رابطه با اشاره به اینکه مجسمه سرقت شده را بازپس گرفته است، گفت: مجسمه هنوز تحویل سازمان زیباسازی نشده و به محض تحویل دوباره در محل خود در فلکه دانیال کوی ملت نصب خواهد شد.
شهنی با تاکید بر اینکه این مجسمه سرقت شده بود، اظهار کرد: عده ای قصد دارند مفقود شدن تندیس حافظ را نتیجه ناهماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زیباسازی شهرداری اهواز و جانمایی اشتباه جلوه دهند اما این صحیح نیست و از نظر ما مجسمه به سرقت رفته بود.
وی اضافه کرد: این افراد که نمی خواهند عاملان سرقت مجازات شوند پیش از این سعی داشتند؛ برخی نهادهای نظامی را عامل برداشتن تندیس معرفی کنند اما با تکذیب صریح این دو نهاد به ناچار ناهماهنگی را بهانه قرار داده اند.
شهنی با بیان اینکه طبق دستور شهردار وقت (کتانباف) تمامی میادین، آذین بندی و نصب المان ها در اختیار سازمان زیباسازی است، تاکید کرد: تمام هماهنگی ها با شهرداری منطقه صورت گرفته و طی مکاتباتی نصب مجسمه اطلاع رسانی شده بود.
تندیس حافظ با ارتفاع ۱۸۰ سانتی متر بر روی پایه ۱۵۰ سانتی متری چهار روز پیش در فلکه دانیال کوی ملت نصب شده بود. این مجسمه ۶۰۰ کیلوگرمی که از سنگ یکپارچه ساخته شده جمعه شب به سرقت رفت.
دیروز در پی انتشار خبر سرقت، نیروی انتظامی آن را تکذیب کرده و گفته شرکت سازنده تندیس با همکاری عوامل شهرداری نسبت به جابجایی این تندیس اقدام کرده است.این مجسمه از سنگ یک پارچه ساخته شده و یک متر و ۸۰ سانتی متر طول دارد که روی یک پایه یک و نیم متری نصب شده است.
به نقل از وب سایت کلمه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر