۱۳۹۲ آبان ۹, پنجشنبه

مصطفی پورمحمدی می‌گوید که اتفاقات رخ داده برای دختران میرحسین و رهنورد در روز عید غدیر حاشیه سازی بوده و ماجراجویی رسانه ای است

چهارشنبه, ۸ آبان, ۱۳۹۲
همچنین گفته دولت وارد  ماجراهایی مثل رفع حصر نمی شود
حسن روحانی پیش از این و در ایام انتخابات چندین بار در جمع دانشجویان و در دانشگاه ها در مقابل مطالبه ی رفع حصر از رهبران جنبش سبز و آزادی زندانیان سیاسی دانشجویان و مردم، با آوردن مثالی از تلاش خود برای رفع حصر از مرحوم آیت الله العظمی منتظری تاکید کرده بود که باید برای رفع حصر و نزدیک کردن دل ها به یکدیگر تلاش کرد و برای این منظور به مردم وعده داد و از آنان رای گرفت. حسن روحانی همچنین درحال حاضر رییس شورای عالی امنیت ملی است که  به گفته‌ی خود اقای پورمحمدی مسوول پرونده حصر است.
حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور شوید برای رفع حصر آقایان موسوی و کروبی چه خواهید کرد تصریح کرده بود: معتقدم اساسا رئیس جمهور آینده باید به دنبال کم کردن فاصله ها و از بین بردن فضای امنیتی در کشور باشد تا نه تنها آن هایی که در حصر هستند آزاد شوند بلکه آنهایی که به خاطر اتفاقات سال ۸۸ زندانی شده اند هم آزاد شوند.
پورمحمدی همچنین در ادعای دیگری، پس از پنج روز سکوت دولت و دستگاه های مربوطه درباره اتفاقات رخ داده در روز عید غدیر برای دختران میرحسین موسوی، در سخنانی شبیه منبع مطلع فارس و منبع آگاه اطلاعات مدعی شد: «این موضوع ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده و متاسفانه این حرف‌ها حاشیه‌سازی است، دولت بنا نیست وارد این ماجراها شود.» وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره گلایه ها از تفتیش زندانیان این مساله را به مواد مخدر ربط داد و گفت در همه جای دنیا انجام می‌شود اما در ایران بیشتر رعایت می‌شود.
دختران میرحسین در گزارش هایی به شرح کامل هتک حرمت صورت گرفته توسط ماموران زندان اختر پرداخته بودند. طبق گزارش خبرگزاری فارس پورمحمدی گفته است: تفتیش امری عادی است و در جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر کشورهاست این امر انجام می شود.
درباره این سخنان وزیر دادگستری چند نکته محل تامل است:
۱: آقای پورمحمدی مشخص نکرده است که تفتیش و عریان کردن بدن یک زن در کشور مدعی حکومت علوی و دست اندازی و تعرض به جبر و مسایلی که به گفته‌ی دختران میرحسین قابل گفتن نیست در زیر دوربین های وزارت اطلاعات در خانه  امن وزارت اطلاعات، آیا صرفا برای ایشان امری عادی است یا برای کل مجموعه ی دولت و قوه قضاییه و نهادهای مربوطه امری طبیعی است؟ به عبارت دیگر ایشان باید مشخص کند از طرف چه کسی یا نهادی این موضع سخیف را گرفته است؟
۲:  درحالی که در تمام هزار روز گذشته، حتی ملاقات های عادی یکی دو ساعته در ساختمان اطلاعات با گروکشی مبنی بر عدم خبررسانی همراه بوده و هر بار  که بنا به ضرورت و نگرانی خبری منتشر می شد بعضا تا چند ماه همین ملاقات ها  به گروگان گرفته و ممنوع می شد چه ضرورتی داشت که برای اولین بار پس از مدتهای مدید که امکان حضور در خانه پدری و صرف ناهار با  پدر و مادر فراهم می‌شد جو سازی رسانه ای صورت گیرد؟
۳:  نه منبع آگاه وزارت اطلاعات و نه  منبع مطلع خبرگزاری سپاه، فارس، و نه آقای پور محمدی هیچ اشاره ای نکرده اند که اگر این مساله صرفا یک جو سازی رسانه ای بوده چرا رییس زندانبانان کوچه اختر پس از حضور در محل ضمن اینکه بارها عذرخواهی کرده، تاکید کرده است که زندانبان زن اجازه چنین کاری را نداشته است. این مساله در حالی جوسازی عنوان می‌شود که عذرخواهی فروغی از دختران موسوی برای رعایت انصاف در شرح ماوقع هم در خبر و هم در مصاحبه دختر رهنورد و موسوی ذکر شده بود.
۴:  آقای پورمحمدی از رویه های عادی در زندان ها و.. گفته است اما همچنان مشخص نکرده است که آیا  درگیر شدن با خانواده زندانی سیاسی (به هر دلیلی) و سیلی زدن و گاز گرفتن هم جزو رویه های عادی زندان هاست؟ و اگر اینگونه هست (که با توضیحات وزیر دادگستری به نظر می رسد هست) چرا  این رویه زندانها  درباره دختران موسوی اعمال می‌شود اما رویه  تماس تلفنی مستمر و ملاقات دائم و درمان  دقیق زیر نظر پزشک  که  برای زندانیان قاچاقچی مواد مخدر (که پورمحمدی در مثال خود ذکر کرده بود) و دزدان و اختلاسگران بیت المال  هم رعایت می‌شود در مورد دختران نخست وزیر دوران دفاع مقدس نه تنها رعایت نمی‌شود بلکه به عنوان ابزار فشار و تهدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.
۵: منبع آگاه وزارت اطلاعات و نیز خبرگزاری فارس در خبری که به رسانه ها داده بود مضمون همین سخنان آقای پور محمدی را بیان کرده بود و پس از اینکه حکم خود را صادر کرده بود در ادامه با سخنانی متناقص گفته مساله را بررسی! می‌کنیم  و اگر قصوری رخ داده باشد رسیدگی می کنیم. آیا سخنان امروز آقای پورمحمدی را باید نتیجه بررسی منبع آگاه بدانیم؟ و آیا این سخنان وزیر دادگستری موضع دولت دراین باره است؟
و نکته پایانی اینکه مردم همچنان منتطر اظهار نظر نمایندگان واقعی خود که با رایشان آنها را به قدرت رسانده اند هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر