۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

مروری بر فاجعه ۱۸ تیر به روایت تصویر

سه شنبه, ۱۸ تیر, ۱۳۹۲ 
زمانی که دست‌اندرکاران مطبوعات و رسانه‌های گروهی کشور، در روز شانزدهم تیرماه سال ۱۳۷۸، مضمون خبر تعطیلی رونامه سلام را از خروجی خبرگزاری‌های رسمی دریافت کردند، هرگز گمان نمی‌کردند که این واقعه به سرعت تبدیل به یکی از بزرگترین و هنجارشکن‌ترین رخدادهای سیاسی ـ اجتماعی کشور در سال‌های حیات نظام جمهوری اسلامی گردد. هجده تیرماه ۱۳۷۸، انصار حزب الله در پی تظاهرات دانشجویان در اعتراض به توقیف روزنامه سلام و تصویب قانون جدید مطبوعات، به کوی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی حمله برده و با تخریب اموال دانشجویان آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و صدها نفر را بازداشت کردند. این حمله و ضرب و شتم دانشجویان تا صبح ادامه داشت.
پرونده ای که همچون سایر پرونده ها بی نتیجه ماند و سرانجام یک سرباز به جرم دزدیدن یک ریش تراش محکوم شد.
میرحسین در دهمین سالگرد این فاجعه گفته بود: اگر مسببان فاجعه ۱۸ تیر شناخته می شدند و به دلیل آن جنایات به صورت آشکار محاکمه و کیفر می شدند، ما حوادث حمله به خوابگاه دانشجویی را بعد از انتخابات نمی داشتیم.
بازخوانی فاجعه کوی دانشگاه ۷۸   یکی از کامل ترین و دقیق ترین گزارش های مطبوعاتی در  باره  این فاجعه است که تاکنون منتشر شده و به جزییات این فاجعه پرداخته است.
آنچه در پی می آید گزارش تصویری از اتفاقات ۱۸ تیتر است.  از احمدی نژاد شاکی روزنامه سلام تا اعلام برائت برای سردار نظری و محکومیت یک سرباز وظیفه به جرم دزدیدن ریش تراش!


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر