۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

افزایش ۵۲ درصدی قیمت آپارتمان و رشد ۸۰ درصدی قیمت زمین در مشهد

سه شنبه, ۱۸ تیر, ۱۳۹۲
رییس اتحادیه مشاورین املاک خراسان رضوی گفت: طبق آماری که دراواخر سال گذشته ارائه شد، قیمت آپارتمان‌های مشهد افزایش ۵۲ درصدی و قیمت زمین افزایش ۸۰ درصدی داشته است....
رییس اتحادیه مشاورین املاک خراسان رضوی گفت: طبق آماری که دراواخر سال گذشته ارائه شد، قیمت آپارتمان‌های مشهد افزایش ۵۲ درصدی و قیمت زمین افزایش ۸۰ درصدی داشته است.
صادق عابد‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش قیمت مسکن عنوان کرد: افزایش بیش از۵۰ درصدی قیمت انواع مصالح ساختمانی از عوامل موثر درافزایش قیمت مسکن درشش ماه گذشته بوده است.
وی به رابطه عرضه و تقاضا و تورم در بازار مسکن اشاره و اظهار کرد: افزایش تقاضا و تورم از جمله عواملی است که درتعیین رویه افزایش قیمت مسکن موثراست.
عابد‌زاده با اشاره به اشتغال‌زایی فراوان بازارمسکن خاطر نشان کرد: زمانی که نرخ دلار روبه کاهش باشد بازار مسکن رونق پیدا می کند وسرمایه گذاری‌ها به بخش مسکن برمی گردد، این موضوع باعث افزایش قیمت در بازار مسکن می‌شود.
رییس اتحادیه مشاورین املاک مشهد به رونق بازار رهن واجاره اشاره و خاطرنشان کرد: با شروع فصل تابستان و افزایش نقل وانتقالات، قیمت رهن واجاره رشدی بیش از ۵۰ درصد داشته است.
وی تاکید کرد: افراد برای ثبت قرادادها حتما به مشاورین املاکی که دارای پروانه کسب هستند مراجعه کنند تا در صورت ایجاد مشکل از طریق کمیسیون شکایات اتحادیه قابل پیگیری باشد.
عابد‌زاده در خصوص نرخ نامه مشاورین املاک خاطر‌نشان کرد: ۱۱ سال است که نرخ نامه مشاورین املاک تغییری نکرده است و کسانی که در این زمینه تصمیم می‌گیرند، نظرات غیر کارشناسانه‌ای را اعمال می‌کنند و تورم را برای این صنف در نظر نمی‌گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر