۱۳۹۲ آبان ۲۶, یکشنبه

امام جمعه مشهد مدعی شد: آقایان موسوی و کروبی بغی کرده و باغی هستند

کلمه- گروه خبر:  امام جمعه مشهد مدعی شد: آقایان موسوی و کروبی بغی کرده و باغی هستند و باغی زمانی تغییر میکند که توبه کند، پس رفع محدودیت آنان فقط در صورت توبه است.

علم الهدی که در این اظهار نظر کوتاه بارها از واژگان دینی سواستفاده کرده و خود-خدا پندارانه و برای مطامع دنیوی  انواع انگ و برچسب را بر منتقدان دلسوز کشور و انقلاب وارد میکند اما به این مساله ساده دینی توجه نکرده است که توبه اساسا مقوله ای حقوقی  وقضایی نیست و مربوط به رابطه انسان و خداست.

احمد علمالهدی در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به صحبتهای مطرح شده مبنی بر احتمال رفع محدودیت موسوی و کروبی، با استفاده ابزاری از احکام و واژه های دینی اظهار کرد: مفسد فیالارض بودن آنان نیاز به دادگاه، قاضی و قضاوت داشته و باید قاضی در دادگاه قضاوت کند که آنان مرتد و یا مفسد فیالارض هستند.

آقای علم الهدی که سابقه توهین های مکرر به منتقدان را در پرونده افراط گری خود دارد میگوید: ما همچنان بر سر حرف خود هستیم که موسوی و کروبی با عنوان سران فتنه بغی کردند، تصریح کرد: ببینید ما حرفی که زدیم پای حرف خودمانیم، موسوی و کروبی بغی کرده و باغی هستند و باغی زمانی تغییر میکند که توبه کند، پس رفع محدودیت آنان فقط در صورت توبه است.

علمالهدی در ادامه گفت و گوی خود که به نظر میرسد هماهنگ و سفارش شده با نهادهای خاص و در راستای حملات اینروزها به همراهان مردم است میگوید: در اینکه سران فتنه خلاف کردند جای هیچ شک و بحثی نبوده و افرادی نظیر مرحوم عسگراولادی گفتند سران فتنه مفتون شدند اما آنان مفتونی بودند که بعد فتان شدند و خودشان به دنبال فتنه به راه افتادند.

وی با نادیده گرفتن هتک حیثیتی که گروه متبوع ایشان در سالهای گذشته با تقلب و اختلاس و بی حرمتی به مردم از نظام کردند مدعی شد موسوی و کروبی در مقابل نظام ایستادند و از مرز قانون نظام تجاوز کردند، برخلاف قانون و نظام شورش کردند، در این مسیر شورشیهای نظام را نیز تائید کردند و حال اینکه این خلاف آنان مستوجب چه چیزی است را باید دادگاه حکم کرده و قضاوت کند.

علم الهدی همچنین گفته است: رفع محدودیت آنان زمانی است که از مسیر فتنه برگردند و توبه کنند.

علم الهدی که مانند همفکرانش هنوز از بابت ۸سال فجایعی که دولت برآمده از تصمیم آنان بر کشور تحمیل کرده است از مردم عذرخواهی نکرده است ادامه داد: از آن جهت که رفع محدودیت موسوی و کروبی به این دلیل بود که جریان فتنه قطع شود و این جریان ادامه پیدا نکند، پس رفع محدودیت آنان در صورتی ممکن است که یقین حاصل شود که آنان برگشتهاند و جریان فتنه را ادامه نمیدهند که چنین چیزی تاکنون انجام نشده است.

وی که به نظر میرسد تصورات و تخیلات برخی از مقامات را تصویر کرده که با بی بصیرتی کشور را به لبه پرتگاه کشاندند، جزییات جالبی از نحوه توبه را نیز به موسوی و کروبی پیشنهاد کرده و گفته است: وقتی آنان توبه کنند و برگردند باید به کار خلاف خود اعتراف کرده و بگویند که کار خلاف کردهاند، پس رفع محدودیت کروبی و موسوی به شرط توبه و بازگشت آنان است و اینکه بگویند انتخابات تقلبی نبوده و آنان اشتباه کردهاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر