۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

حلال احمر بيش از يك هزار و ٢٠٠ تخته چادر گروهي در شهرهاي غربي استان كرمانشاه نصب كرد

رونوشت : 

قصرشیرین - ایرنا - مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: جمعیت هلال احمر این استان تاکنون یک هزار و 200 تخته چادر گروهی بمنظور اسکان اضطراری مردم در شهرهای غرب این استان (قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب) نصب کرده است.

ˈمحمد نجفیˈ بامداد روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد چادرهای گروهی اسکان اضطراری در این شهرها تا صبح فردا به دو هزار تخته چادر افزایش خواهد یافت تا در صورت نیاز بعنوان محل اسکان آسیب دیدگان مورد استفاده قرار گیرند.

به گفته وی، این چادرها با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه های عضو ستاد از جمله آموزش و پرورش در محوطه باز مدارس این شهرستان ها نصب شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران در استانداری به ریاست استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در این جلسه بر لزوم حفظ آمادگی دستگاه های عضو ستاد بمنظور ارایه خدمات امدادی به آسیب دیدگان احتمالی تاکید شد.

نجفی اظهار کرد: در این جلسه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای امدادرسانی در صورت نیاز به آسیب دیدگان احتمالی در شهرهای مختلف استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرد و برای این منظور 210 نفر در قالب چند تیم مجهز اختصاص داد.

وی یادآور شد: سایر نیروهای نظامی همچون سپاه نیز برای این منظور اعلام آمادگی کردند ضمن اینکه نیروی انتظامی به همه نیروهای کادر و اداری خود فراخوان داده تا برای امدادرسانی در شرایط اضطرار و بحرانی آماده باشند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به صورت لحظه ایی اخبار مربوط به وقوع زلزله در شهرهای مختلف استان را برای مردم از طریق مسوولان ستاد و استاندار کرمانشاه اطلاع رسانی کند.

نجفی با اشاره به شایعاتی که برخی افراد سودجو و فرصت طلب با اهداف خاص در خصوص وقوع زلزله با قدرت زیاد در شهرهای غرب استان کرمانشاه پخش کرده اند، افزود: مردم توجهی به این شایعات نکنند و اخبار را تنها از طریق منابع رسمی و مستند همچون ستاد مدیریت بحران پیگیری کنند.

از ساعت 21 و 13 دقیقه یکشنبه شب تاکنون 10 زلزله در شهرستان قصرشیرین از سوی مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ثبت شده که دو زمین لرزه آن در ساعت 21 و 33 دقیقه با چهار و نیم ریشتر و 21 و 35 دقیقه با پنج و هفت دهم ریشتر بوده که موجی از بیم و نگرانی در میان مردم شهرهای غرب استان بخصوص قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب ایجاد کرده و آنها را وادار کرده برای امان ماندن از وقوع زلزله مجدد، شب را در پارک ها و معابر عمومی بگذرانند.

در سه روز اخیر بیش از 130 زمین لرزه بزرگ و کوچک در این مناطق ثبت شده که خوشبختانه تاکنون خسارت جانی نداشته است، مرکز لرزه نگاری کشوری کانون اصلی این زمین لرزه ها را شهر خانقین عراق در 29 کیلومتری قصرشیرین اعلام کرده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر