۱۳۹۲ آبان ۲۴, جمعه

وضعیت نامساعد نوید خانجانی در زندان رجایی شهر

 

این زندانی سیاسی که از ناراحتی دیسک کمر رنج میبرد، بر اساس نظر نهایی متخصص مغز و اعصاب معالج، وی باید سه هفته استراحت مطلق در منزل و دور از استرس داشته باشد تاشاید مشکل دیسک کمرش تا حدی بهبود پیدا کند. در غیر این صورت مشکلات ستون فقرات و مهره چهارم و پنجم وی بیشتر شده و نیاز به جراحی پیدا میکند.

 

این فعال حق تحصیل همچنین از بیماری روده بزرگ رنج میبرد و پزشک گفته است که در این رابطه باید عمل جراحی صورت بگیرد. او همچنین مبتلا به مشکل قلبی است و با تجویز پزشک دارو مصرف میکند.

 

این در حالی است که دادستان با درمان تحت الحفظ وی در خارج از زندان موافقت کرده ولی به درخواست مرخصی درمانی وی هنوز پاسخی داده نشده که با توجه به وضعیت جسمانی خانجانی و لزوم درمان در محیطی خارج از زندان بسیار ضروری است.

 

نوید خانجانی اواخر مرداد ماه سال ۹۱ در جریان برخورد با امدادگران داوطلب زلزله آذربایجان بازداشت و ۱۵ شهریور همان سال جهت اجرای حکم به اندرزگاه ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر انتقال یافت. او پیشتر نیز در اسفندماه ۸۸ بازداشت و پس از تحمل دو ماه انفرادی به قید وثیقه آزاد شده بود.

 

وی سپس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم وی در دادگاه تجدیدنظر عینا مورد تایید قرار گرفت.

 

اتهامات وی “عضویت در کمیته گزارشگران حقوق بشر و مجموعه فعالان حقوق بشر” ، “تشکیل گروه محرومین از تحصیل” ، “تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام به واسطهٔ انتشار اخبار و گزارشها و انجام مصاحبه با تلویزیون و رادیوهای بیگانه” و همچنین “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” عنوان شده است. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر