۱۳۹۲ آبان ۲۹, چهارشنبه

پدر دو تن از قربانیان کهریزک:کاش احمدی مقدم اظهارات اخیر را قبل از دادگاه مرتضوی مطرح کرده بود

پدر دو تن از قربانیان کهریزک:کاش احمدی مقدم اظهارات اخیر را قبل از دادگاه مرتضوی مطرح کرده بود


مرتضوی:اظهارات احمدی مقدم صحت ندارد -

 

به گزارش ایرنا، دادستان سابق تهران در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر این که با اصرار مرتضوی دستگیرشدگان سال 88 به بازداشتگاه کهریزک اعزام شدند گفت: اظهارات احمدی مقدم درباره حادثه کهریزک صحت ندارد.

 

«سعید مرتضوی» در گفت و گو با ایرنا افزود: به طور قطع به اظهارات آقای احمدی مقدم درباره حادثه بازداشتگاه کهریزک به صورت کامل پاسخ خواهم داد. 

دادستان سابق تهران اضافه کرد: در موضوع حادثه بازداشتگاه کهریزک واقعیت را می گویم و کاری به بحث های خاص ندارم. 

مرتضوی مدعی شد: در اعزام دستگیرشدگان به بازداشتگاه کهریزک، گزارش نیروی انتظامی را قرائت کردم و در صحنه نبودم که ببینم آنها چکار می کنند. 

فرمانده نیروی انتظامی در مصاحبه با یکی از رسانه ها به افشاگری درباره حادثه بازداشتگاه پرداخته بود.

 

همزمان روزنامه شرق نوشت:

پدر محمد کامرانی- یکی از سه جوان جانباخته در کهریزک- با بیان اینکه «خدا را شاکریم که این موضوع مطرح شده» گفت: «خدا جای حق نشسته است و بالاخره ایشان خود این موضوع را مطرح کردند.» او افزود: «آقای احمدیمقدم چند ماه بعد از حادثه که برای دلجویی به منزل ما آمدند این صحبتها را مطرح کردند و ما آنها را صورتجلسه و ضمیمه پرونده کردیم اما قرارمان این بود که رسانهای نشود، بعد، وقتی همینها را پیش رییس قوه عنوان کردیم، گفتند که ای کاش اینها را ضبط کرده بودید که میتوانستیم مستند داشته باشیم» پدر محمد کامرانی با ابراز تاسف نسبت به دیرهنگام مطرحشدن این موضوع از سوی احمدیمقدم گفت: «کاش ایشان قبل از اولین جلسه دادگاه یعنی هشتم اسفند 91 این موضوع را بیان میکردند.»

 

پدر مرحوم «امیر جوادی فر» - دیگر جوان جانباخته در کهریزک - که در آخرین جلسه دادگاه اعلام رضایت کرد، در واکنش به اظهارات سردار احمدیمقدم گفت: «از ایشان بپرسید چرا چهار سال پیش این حرفها را نزدند.» او در پاسخ به اینکه آیا نسبت به این موضوع اقدام جدیدی در دادگاه یا دیوانعالی خواهید کرد؟ پاسخ داد: «اگر این موضوع صحت داشته باشد خود قاضی و دیوان میتوانند اقدام کنند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر