۱۳۹۲ آذر ۱, جمعه

ممانعت ماموران امنیتی از ورود فعالان سیاسی و مردم به خانه “فروها”ها


خندان در ادامه نوشته است: پرستوی عزیز فهمیده بود که نسرین آمده, در محاصره ی نیروهای لباس شخصی و ظاهرا امنیتی به دیدن ما آمد. زمانی که پرستو و نسرین پس از سالها همدیگر را در آغوش کشیده بودند برای آزار و اذیت گاز فلفل زدند. به هر حال پرستو را در وسط خیابان دیدیم و بدون امکان شرکت در مراسم راهی خانههایمان شدیم.

 

میزان خبر نیز، در گزارشی نوشته است که پس از فراخوان پرستو فروهر برای حضور همگانی در سالگرد قتل پدر و مادر خود، ماموران امنیتی امروز،یکم آذر ۱۳۹۲، با حضور بر سر خیابان این منزل آن را مسدود کردند و تنها به خانواده و دوستان خانوادگی فروهر اجازه ورود به منزل فروهرها را دادند.

 

پیش از این پرستو و آرش فروهر در فراخوانی با بیان این که "در بزرگداشت داریوش و پروانه فروهر در پانزدهمین سالگرد به خون خفتنشان ما را تنها نگذارید" از مردم دعوت کرده بودند تا روز جمعه یکم آذرماه ۱۳۹۲ از ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر در مراسم یادبود پدر و مادرشان شرکت کنند.

 

پاییز سال ۷۷ عدهای از ماموران وزارت اطلاعات اقدام به قتل چندین فعال سیاسی و روشنفکران فرهنگی مانند پروانه و داریوش فروهر، مجید شریف، محمد مختاری، جعفر پوینده کردند که در نهایت با پیگیری دولت اصلاحات این جنایات افشا و به محاکمه عاملین انجامید. با این حال خانواده و وکلای قربانیان هیچگاه از روند رسیدگی حقوقی ابراز رضایت نکردند و آن را محدود به عاملان و نه آمران قتلها دانستند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر